Wednesday, May 11, 2011

ingat kelik 2

baik mung ngaku gapo mung doh buat 2

Aku sapa lor ni x cerita kisah ni ko mok ayoh aku. X payoh larr. Report polis pon dok. Kalu nok kiro bnyk hok x kena dlm perbuate cikgu xdi ; 1-tuduh aku calar keto dio tanpa bukti ; 2) bwk aku keluar kawasan sekoloh tanpa pengetahuan pengetua dan mak ayoh aku ; 3) sebarkan cerita palsu di sekolah. Xpo lah lambat laun cerito sebenar akn timbul.

Aku tak ingat bila tarikh sebenar, tp hok aku ingat time tu dekat nak rayo poso, maknonya dale bule poso. Satu ari sblm nok cuti, pihak sekoloh adokan perhimpunan, habih perhimpunan, cikgu laki buat sa barisan, cikgu lady pun buat sa barise. Utk bersalam-salaman, maaf-maafe, nok rayo doh ke nih. Aku sebenarnya mari raso ralat, sbb nok tak nok aku keno bertentang mato dan bersentuhan kulit dengan cikgu azmi nih. Tapi xpo ahh bendo doh lepah. Lepah sore, sore cikgu aku salam. Sapa giliran dio, belum sempat aku hulur tangan, dia lebih dulu hulur tangan dia, tarik tangan aku, dia peluk aku, bisik di telinga, “maafkan cikgu, awok tok besaloh, cikgu besaloh, maaf cikgu banyok deh”. Huh nok bercucuran air mato ambo. Payoh nok jupo cekgu mitok maaf dgn anok murid. Aku hanya buleh kato, bereh cikgu, xdok hal.

Risik-risik lepah tu, isteri dio ado oyak, keta tu kena calar oleh anok dio jugok, bukannya oghe lain. Humm budak2. Lamo jugok maso aku keno tggu. Tapi lastly Tuhan bagi clear balik nama aku. Alhamdulillah. Hok peting aku x berdendam dengan cikgu aku. Baik, buruk, setiap cikgu ado masaloh dio sediri, hok mano jadi anok murid jgn cepat melatoh. Sabar je lah. Agak ironi, cikgu azmi tu cikgu sejarah, aku lor nih jadi cikgu jugok, cikgu sejaroh la jugok. Hehe hormat, patuh, sabar, muliakan cikgu, Allah akn bagi ganjaran yang hebat... selamat hari guru

No comments:

Post a Comment